سبد خرید شما خالی است!

قیمت و خرید مولتی متر دیجیتال (Digital multimeter)

 
قیمت و خرید مولتی متر دیجیتال (Digital multimeter)
خرید مولتی متر دیجیتال

قیمت و خرید مولتی متر دیجیتال

مولتی متر دیجیتال با به کار گیری مدارهای الکترونیکی و پردازنده‌های ساده، انواع پارامترهای الکتریکی را اندازه گیری میکند و بر روی نمایش‌گر ال‌سی‌دی نمایش می‌دهد. در صورتی که مولتی مترهای قدیمی آنالوگ پارامترهای اندازه گیری شده را توسط میتر عقربه ای نشان می دهند. فرق بین مولتی متر دیجیتال با آنالوگ فقط در نمایشگر نیست شاید بتوان گفت مهم ترین تفاوت در حساسیت و دقت اندازه گیری و تنوع امکانات در مولتی متر های دیجیتال نسبت به آنالوگ است.

مولتی متر دیجیتال به علت قیمت پایین، حساسیت و دقت بالا و کاربری آسانی که نسبت به مولتی متر آنالوگ دارد با استقبال زیادی از سوی کاربران مواجه شده است. دقت اندازه گیری و همچنین کارایی راحت آن از خصوصیت های مهم مولتی مترهای دیجیتال می باشد.

 

دقت اندازه گیری دستگاه مولتی متر

تمامی دستگاه های اندازه گیری دارای حد مجازی از خطا هستند، دقت یک دستگاه اندازه گیری بیانگر آن است که مقدار اندازه گیری شده تا چه حد به  میزان واقعی نزدیک است. معمولاً به جای مقدار واقعی از مقدار استاندارد استفاده می شود و دقت بر حسب خطای دستگاه و به صورت درصد بیان می شود.

دقت مولتی متر های آنالوگ به طور استاندارد ۳% میباشد.

 درحالیکه دقت مولتی متر دیجیتال بصورت استاندارد ۰٫۵% و در مولتی مترهای پیشرفته این مقدار پایین تر است. خطا به صورت مثبت و منفی بیان می شود. بعضی مولتی مترها دقت ۰٫۰۱% و در موارد خاص آزمایشگاهی مقدار دقت را کسری از میلیون نیز ارائه می دهند. لازم است بدانیم پایداری دقت مولتی متر در صورت کالیبره نمودن دوره ای آن حفظ می شود.

 

 


قیمت مولتی متر دیجیتال


 رزولوشن مولتی متر

رزولوشن مولتی متر دیجیتال با ارقام نشان داده شده در صفحه نمایشگر مشخص می شود. در مولتی مترهای دیجیتال رنج های اندازه گیری با هم فرق دارد و این تفاوت به دلیل تفاوت در مشخصه رزولوشن نمایشگر مولتی متر می باشد. رزولوشن دستگاه مولتی متر را با شمارنده یا رقم (اصطلاحاً دیجیت) بیان میکنند.

 

 حساسیت ورودی مولتی متر

هنگام استفاده از مولتی­ مترها برای اندازه­ گیری ولتاژ باید امپدانس ورودی دستگاه نسبت به امپدانس مدار اندازه­ گیری شونده بسیار زیاد باشد در غیر اینصورت ممکن است عملکرد مدار تغییر کرده و اندازه­ گیری دقیق نخواهد بود. مقدار امپدانس ورودی مولتی­ مترها معمولاً ۱تا ۱۰مگااهم می باشد.

حساسیت مولتی­ متر به­ صورت کمترین مقدار ولتاژ، جریان و مقاومت تعریف می­شود که می­تواند مقدار سنجش را تغییر دهد. برای نوع دیجیتال معمولاً کمترین ولتاژ به­ طور معمول چند صد میلی ولت  dc و یا ac است ولی کمترین محدوده جریان می­تواند چند صد میلی آمپر باشد.

 

 

خرید مولتی متر دیجیتال

اندازه گیری جریان،  ولتاژ و مقاومت با مولتی متر

منابع ولتاژ مانند ژنراتور یا باتری، اختلاف پتانسیل بین دو نقطه از یک مدار الکتریکی را بوجود می آورند و باعث برقراری جریان می شود.  رایج‌ترین منبع ولتاژ در مدار باتری است که دو سر مثبت و منفی دارد و مقدار ولت دو سر آن، ولتاژ ترمینال نام دارد.  اندازه گیری ولتاژ متناوب و مستقیم  یکی از کاربردهای مهم در مولتی متر می باشد. اساس کار یک ولت متر DC دیجیتالی بر اساس مقایسه است. یعنی ولتاژ وارد شده به ولت متر با یک ولتاژ مرجع معمولا ۱۰۰ میلی ولت مقایسه شده و نتیجه این مقایسه به کمک مدارهای  دیجیتالی به صورت ارقام که مبین مقدار ولتاژ DC اعمالی به ولت متر است روی صفحه نمایش آن ظاهر می شود.

 

 روش اندازه گیری ولتاژ با مولتی متر

روش کار کردن با مولتی متر دیجیتال و اندازه گیری ولتاژ مستقیم و متناوب بسیار راحت می باشد. برای اندازه گیری ولتاژ با مولتی متر ابتدا کلید چرخشی را در وضعیت ولتاژ قرار دهید و سیم مشکی را به ترمینال منفی و سیم قرمز را به ترمینال مثبت وصل کنید.

 باید توجه کرد سلکتور حتما در وضعیت ولتاژ با نماد V Dc برای ولتاژ مستقیم و Vac برای ولتاژ متناوب باشد حالا می توانید دکمه power دستگاه را روشن کرده  و اندازه گیری را شروع کنید. لازم به یادآوری است جهت اندازه گیری ولتاژ باید  بصورت موازی مولتی را در مدار وصل کرد.

 

 

مولتی متر دیجیتال

 اندازه گیری جریان با مولتی متر

یکی از کاربردهای رایج مولتی متر اندازه گیری جریان الکتریکی می باشد.

نکته ی بسیار مهم در اندازه گیری جریان با مولتی متر قرار گرفتن آن به صورت سری در مدار است.

برای اندازه گیری جریان با مولتی متر، ابتدا کلید چرخشی را در وضعیت ولتاژ قرار داده و سیم مشکی را به ترمینال منفی و سیم قرمز را به ترمینال mA یا A متصل می کنیم. حالا می توانید دکمه power دستگاه را روشن و هر نوع اندازه گیری را با آن شروع کنید.

مقاومت درونی آمپرمتر بسیار ناچیز و قابل صرف نظر است. جهت اندازه گیری جریان یا همان  آمپر ، دستگاه آمپرمتر باید به صورت سری مطابق شکل در مدار قرار گیرد.

خرید مولتی متر دیجیتال

خرید مولتی متر دیجیتال به دلیل تنوع بالای دستگاه مولتی متر چندان ساده نیست.

 برای خرید مولتی متر دیجیتال ابتدا باید نیاز خود را به خوبی شناسایی کنید و چندین مدل از مولتی متر های موجود در بازار  را با توجه به قیمت و قابلیت های آن مقایسه کنید.همچنین باید به خوبی از کارکرد و ویژگی های این دستگاه آگاه شوید.

 

کیفیت و دقت مهمترین فاکتور در قیمت مولتی متر دیجیتال

 یکی از قابلیت های مهم دستگاه مولتی متر اهم متر است که در کاربردهای زیر نقش بسیار مهمی دارد:

هنگام خرید اهم متر باید توجه کرد که قیمت اهم متر دیجیتال با توجه به ویژگی هایی مانند بازه اندازه گیری،  دقت و کیفیت تعیین می شود.

اهم متر ابزاری بسیار مهم برای تست اتصال کوتاه و پیوستگی و سنجش مقاومت الکتریکی در مدار است.

مقدار اهم مقاومتی که نامعلوم است و یا اگر کد رنگ ها را فراموش کرده ایم مشخص می کند.

کاربرد اهم متر در تشخیص سلامت یا خرابی  کلیدها، کابل ها، نیمه هادی ها ، مقاومت و پتانسیومتر ها و اندازه گیری مقاومت الکتریکی کلیه قطعات هادی می باشد.

 

 

قیمت مولتی متر دیجیتال

قیمت مولتی متر دیجیتال

به علت تنوع بالای مولتی متر در بازار، خرید مولتی متر با کیفیت و با قیمت مناسب کمی دشوار به نظر می آید.

 زمان خرید با انواع مولتی متر ارزان قیمت مواجه خواهید شد اما در حقیقت کیفیت و دقت آنها چنان پایین است که امکاناتشان عملا قابل استفاده نمی باشد. و دستگاه هایی را مشاهده می کنید که به نظر امکانات محدودی دارند و بسیار گران‌قیمت هستند زیرا هر یک از امکانات آنها به‌خوبی نیاز کاربر را فراهم می کنند.

برای خرید یک مولتی متر خوب باید به سه معیار اساسی و قابل توجه اشاره کرد.

 بودجه خرید،  قابلیت های مورد نیاز شما و این که روزانه چقدر با آن کار می کنید.

قابلیت های مولتی متر دیجیتال مانند ، دقت دستگاه، امکان بررسی ظرفیت خازن و سنجش دما محدوده ی رنج اندازه گیری و قابلیت ثبت نتایج ویژگی هایی هستند که بر کیفیت و قیمت مولتی متر دیجیتال تاثیر زیادی میگذارند.

شاید بشود گفت مهمترین دلیل تنوع قیمت مولتی متر دیجیتال در بازار را، کارایی و کیفیت آن است. دقت و کیفیت و  استانداردهای ایمنی، مشخصه هایی هستند که در قیمت مولتی متر دیجیتال بسیار تاثیر گذار است.

از دیگر ویژگی های مهم در تعیین قیمت مولتی متر و اهم متر ، رزولوشن با دقت نمایشگر و یا تعداد اعشار مقادیر اندازه گیری می باشد. بدین معنی که هر چه تعداد دیجیت ها بالاتر باشد قیمت آن دستگاه  معمولا بیشتر است.

بنابراین قیمت مولتی متر با توجه به کارایی و هدف شما از استفاده از آن متغیر است.

قبل از خرید مولتی متر دیجیتال لازم است  نیازی که از آن دارید را برای خود مشخص کنید. آیا می‌خواهید بهترین مولتی متر دیجیتال در بازار داشته باشید؟

 یک دستگاه با قابلیت های خاص و پردازنده قوی و همچنین دقت اندازه گیری بالا خریداری نمایید مولتی متر های برند آپا ساخت تایوان سری APPA 72 می‌توانند تمامی نیازهایی که از یک مولتی متر هوشمند دارید را برآورده سازند.

برای خرید مولتی متر دیجیتال به لینک های زیر مراجعه کنید:

مولتی متر دستی

مولتی متر رومیزی

 

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.