سبد خرید شما خالی است!

معرفی بهترین مدل مولتی متر برای خرید

 
معرفی بهترین مدل مولتی متر برای خرید
بهترین مدل مولتی متر

بهترین مدل مولتی متر

در این مقاله قصد داریم بهترین برندهای مولتی متر را به شما معرفی کنیم. مولتی متر یک ابزار اندازه گیری بسیار مهم و تاثیرگذار است و هر کسی که با برق و الکترونیک سروکار دارد باید یک مولتی متر همراه داشته باشد، که با آن انواع وسایل الکتریکی را تشخیص، آزمایش و تعمیر کند. امروزه این محصولات الکترونیکی انواع مختلفی دارند که خرید یک مولتی متر را کمی سخت و پیچیده می کند. اما نگران نباشید، اگر این مطلب را دنبال کنید، ما با چند نکته مهم شما را راهنمایی می کنیم تا بهترین مدل مولتی متر را بررسی و خریداری نمایید.

 

ابتدا نوع نیاز خود را پیدا کنید

اولین چیزی که باید قبل از خرید مولتی متر به آن توجه نمایید، نوع نیاز شماست. در حقیقت، شما باید بدانید چه زمانی قصد استفاده از مولتی متر را دارید؟

آیا شما برقکاری حرفه ای هستید یا اینکه فقط می خواهید از این محصول برای حل مشکلات برق برخی از لوازم خانگی خود استفاده کنید. این اولین چیزی است که باید به آن فکر کنید و سپس این دستگاه الکترونیکی را خریداری نمایید. 

آنالوگ یا دیجیتال

به طور کلی امروزه می توانید مولتی مترهای دیجیتال یا آنالوگ یا همان دستی را در بازار پیدا کنید که البته از نظر عملکرد تفاوتی ندارند و فقط از مدل های قدیمی یا جدید آنها صحبت می کنند. بد نیست بدانید که بسیاری از مولتی مترهای دیجیتال از قبل دارای توابع مختلف دیگری مانند: شمارنده فرکانس ، فشارسنج ، دماسنج ، توانایی اندازه گیری ظرفیت و … هستند.

گستره مولتی متر

مولتی مترها مدل های متنوعی دارند که به طور طبیعی گستره های عددی مختلفی دارد. بد نیست بدانید که تعریف گستره برای این دستگاه های اندازه گیری به این صورت است: کمترین تغییر ولتاژ اندازه گیری شده توسط دستگاه.

دقت در اندازه گیری

دقت اندازه گیری برای مولتی متر به این معنا است که خطا در فرایند اندازه گیری قابل قبول است و بیشتر از این تعداد دیگر قابل اعتماد نیست.

 به خاطر داشته باشید که هرچه محصول الکترونیکی شما دقیق تر باشد ، کارکردن  با آن نیز دقیق تر خواهد بود.

مقاومت

بارها دیده شده به محض اتصال مولتی متر به یک مدار فعال الکترونیکی، یک اتصال الکترونیکی قوی به دست می آید که در عین حال بر عملکرد مدار تأثیر منفی میگذارد و باعث آسیب دیدن مولتی متر می شود و به شما  یک عدد کاملاً نادرست نشان می دهد.

 به همین دلیل مقاومت مولتی متر حرفه ای بسیار مهم است و باید بالا باشد. 

قیمت مولتی متر

یکی از اشتباهات بسیار رایج در بین خریداران این دستگاه الکترونیکی توجه به قیمت آن  است. به یاد داشته باشید که این دستگاه ابتدا باید کاملاً استاندارد باشد و از ویژگی های ایمنی لازم برای همه افرادی که با آن کار می کنند ، برخوردار باشد.

 بنابراین بهتر است فریب مولتی مترهایی که  گران قیمت هستند را نخورید یا  گول محصولات ارزان را نخورید. لازم به ذکر است که بسیاری از این دستگاه های الکترونیکی برخلاف آنچه فروشندگان یا تولیدکنندگان می گویند ، کاملاً بی کیفیت و ساده بوده و به هیچ وجه مفید نیستند ، به خصوص در زمینه برق و انرژی.

تاکنون نکاتی را در مورد انتخاب و خرید مولتی متر دانستیم .

اکنون لیستی از بهترین مدل مولتی متر، با کیفیت و محبوب بازار ایران برای شما جمع آوری  شده است. تمام این مولتی مترها از قیمت مناسبی و  کیفیت بالا  برخوردار هستند.

 

بهترین مدل های مولتی متر

کلمپ مولتی متر VALUE مدل VMC-1

سری های VMC-1 با ساختار ارگونومیک و محافظت از اضافه بار برای هر محدوده و هر صنفی طراحی شده است ، که آن را به ابزاری برتر برای برق تبدیل می کند. سری VMC-1 می تواند ولتاژ AC / DC ، جریان AC ، مقاومت ، دیود ،  خازن ، دما و اندازه گیری داده ها را انجام دهد، اندازه گیری حداکثر / دقیقه ، اندازه گیری مقدار نسبی ، NCV (ولتاژ غیر تماسی) ، نشانگر کم بودن باتری شما به راحتی می توانید این محصول را سفارش داده و درب منزل تحویل بگیرید. Multimeter دستگاهی است که برای اندازه گیری کمیت های الکتریکی شامل مقاومت الکتریکی، جریان، ولتاژ، ظرفیت خازنی و … استفاده می شود. این دستگاه از مهم ترین ابزار الات تعمیرکاران و مهندسان برق و الکترونیک می باشد و در هر کارگاهی حداقل یک مولتی متر موجود است. Multimeter  ها به شکل کلی در دو نوع دیجیتال و آنالوگ موجود می باشد هر چند نوع آنالوگ یا عقربه ای قدیمی شده و دیگر تولید نمی شود.

 


بهترین مدل مولتی متر


مولتی متر مدل کلمپ DT-266

اندازه گیری جریان در این مولتی مترها القای جریان الکتریکی در مدار یا گیره توسط جریان عبوری از یک سیم منفرد می باشد که از آن عبور می کند و می تواند تا 1000 آمپر جریان الکتریکی را اندازه گیری بنماید. همچنین ولتاژ و مقاومت الکتریکی را اندازه گیری می کند. مناسب ترین مدل مولتی متر برای مصارف خانگی مدل DT-266 از سری کلمبیا است. 

 

بهترین مدل مولتی متر

مولتی متر دیجیتالی مدل DT-830d Plus

این مینی مولتی متر DT-830d Plus برای اندازه گیری مقادیر الکتریکی تعمیرات موبایل و سایر وسایل الکترونیکی استفاده می شود. اندازه این دستگاه مینی به شکلی طراحی شده است که به راحتی در کیف قرار می گیرد و حمل آن راحت است. ممکن است فکر کنید که به علت اندازه کوچک آن، قابلیت های آن محدود است، اما با وجود اندازه کوچک، این مولتی متر از قابلیت های بسیار زیادی برخوردار است.

بهترین مدل مولتی متر

 

 

 کلمپ مولتی متر مدل 266

کلمپ مولتی متر مدل 266  یا  کلمپ متر هاهای 266 ، با ایده  مبتنی بر الکترومغناطیس وارد چرخه تولید شده اند. اساس اندازه گیری جریان به شکل ساده، القای جریان الکتریکی در حلقه یا همان کلمپ، به وسیله جریانی که از تک رشته سیمی گذشته و از درون آن می گذرد، می باشد.

 اندازه گیری جریان  به وسیله یک رشته سیم، بدون آنکه به عایق و یا رسانای آن سیم آسیبی برسد، به تعمیرکاران و یا افرادی که در ارتباط با برق رسانی کار می کنند کمک بسیار زیادی در انجام درست کار و سرعت بخشیدن در رسیدن به نتیجه مطلوب می کند. 

کلمپ مولتی متر مدل 266، تا 1000 آمپر جریان الکتریکی را اندازه گیری می کند و علاوه بر جریان؛ ولتاژ و مقاومت الکتریکی را نیز میتواند اندازه گیری بکند. همچنین این دستگاه قابلیت اندازه گیری ولتاژ متناوب تا 750 ولت و اندازه گیری ولتاژ مستقیم  را تا 1000 ولت و مقاومت  را تا 2000 کیلو اهم  دارد.  از ویژگی های دیگر کلمپ متر مدل 266 قابلیت اندازه گیری تست  دیتا هلد و عایق می باشد.

 

بهترین مدل مولتی متر

 

مولتی متر دیجیتالی مدل MAS830L

این نوع مولتی متر مجهز به یک انتخابگر اختیاری است که به صورت خودکار گستره اندازه گیری را مشخص می کند. آزمایش اجزایی مانند دیودها و ترانزیستورها نیز می تواند با استفاده از این مولتی متر صورت بگیرد. این مولتی متر برای کارهای ساده آزمایشگاهی کاملا مناسب است.

 

بهترین مدل مولتی متر

 

 

 مولتی متر مدل کلمپی BE38

کیفیت بدنه این نوع مولتی متر و همچنین سایر مدل های تولید شده توسط برند Clamp از درجه زیادی برخوردار می باشد. این دستگاه می تواند تا 300 ولت را در هادی های تک فاز اندازه گیری نماید. یک نکته بسیار مهم برای این مولتی متر این است که هنگام خرید باید به محدوده دمای کار توجه نمایید. گستره کارکرد مولتی متر BE38 از صفر تا 40 درجه می باشد.

 

بهترین مدل مولتی متر

 

 

 مولتی متر دیجیتالی مدل Victor VC97

این نوع مولتی متر یکی از استاندارد ترین و کاربردی ترین تجهیزات است که برای اندازه گیری دقیق تعمیرات و راه اندازی در کارخانه ها ، وکارگاه های تولیدی ، آزمایشگاه ها و خدمات برق و الکترونیک و…  استفاده می شود. با کمک این مولتی متر دیجیتال می توان جریان و مقاومت الکتریکی ، ولتاژ ، ظرفیت ، فرکانس و دما را اندازه گیری کرد.

 

بهترین مدل مولتی متر

 

 مولتی متر کلمپی مدل mt87

مولتی مترهای کلمپی یا همان کلمپ مترها با ایده ای مبتنی برا الکترومغناطیس پا به فرایند رقابت و بازار باز کرده اند. اندازه گیری جریان عبور کرده از یک رشته سیم ، بی آنکه به رسانای آن سیم آسیبی وارد کند، به تعمیرکاران کمک بسیاری در جهت انجام درست و بدون نقص کار می کند. کلمپ متر، به وسیله کلمپ  تا چهارصد آمپر جریان الکتریکی را اندازه گیری می نماید. همچنین کمیت های ولتاژ متناوب را تا ششصد ولت و مقاومت الکتریکی را تا دویست کیلو اهم اندازه می گیرد. از امکانات دیگر این وسیله تست دیود و تست اتصال کوتاه با صدای بیزر می باشد.

 





بهترین مدل مولتی متر
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.