سبد خرید شما خالی است!

قیمت و خرید منبع تغذیه دیجیتال (Digital power supply)

 
قیمت و خرید منبع تغذیه دیجیتال (Digital power supply)
منبع تغذیه دیجیتال

منبع تغذیه دیجیتال

منبع تغذیه دیجیتال DC ابزاری ضروری و لازم در تعمیرات گوشی موبایل است، معمولاً تعمیرکاران موبایل برای پیدا کردن انواع مختلف ارورها در تلفن همراه از این دستگاه پر کاربرد استفاده می‌کنند. به این نوع منبع تغذیه، منبع تغذیه آزمایشگاهی هم گفته می شود. منبع تغذیه DC اساساً دارای ولت‌متر، دو پراب و آمپرسنج می‌باشد، قصد داریم در مورد کاربرد و پیدایش، انواع و قیمت منبع تغذیه تعمیرات موبایل توضیحاتی را بطور اجمالی بیان کنیم.

این دستگاه به منظور شوک دادن به باتری‌ها و همچنین تغذیه گوشی‌ها، بدون باتری مخصوصا در هنگام عیب‌یابی و تست جریان کشی‌ها کاربرد دارد به دلیل حساس بودن مقدار نمایش داده شده در خانه جریان در عیب‌یابی باید منبع تغذیه‌ای انتخاب کنید که از هر لحاظ مطمئن باشد. منبع تغذیه‌های دیجیتال دارایی صفحه‌نمایش یکی مربوط current (جریان) ویکی مربوط به (voltage) ولتاژ می‌باشد.

در زیر هر کدام از این صفحات‌ نمایش دو ولوم وجود دارد که یکی از آن‌ها برای تنظیم پارامتر مربوطه (ولتاژ، جریان) و دیگری مربوط به تنظیم دقیق آن پارامتر می‌باشد (fine)، در حالت عادی نمایشگر مربوط به جریان (current) همیشه عدد صفر را نشان می‌دهد و برای تنظیم کردن جریان منبع یا در واقع تنظیم میزان محدودیت جریان اصلی منبع باید یک لحظه قطب + و – منبع تغذیه را به هم اتصال دهید.


موارد استفاده از منبع تغذیه دیجیتال

از منبع تغذیه دیجیتال در موارد زیر استفاده می شود :

جایگزینی برای باتری (روشن کردن گوشی)

باتری گوشی به عنوان تنها منبع انرژی در داخل گوشی از اهمیت فراوانی برخوردار می‌باشد و معمولا به علت شارژ و دشارژ زیاد آن از جنس نیکل کادمیوم انتخاب می شود و از بین انواع آن‌ها جنس لیتیوم آن از مرغوبیت بالایی برخوردار است که اکثر باتری‌ها از این نوع می‌باشند.

 


منبع تغذیه دیجیتالبرای شارژ کردن باتری

روشن نمودن گوشی توسط منبع تغذیه: (شارژ کردن باطری) جهت روشن نمودن گوشی توسط منبع تغذیه ولتاژ را یک ولت بیشتر از ولتاژ باتری و آمپراژ باتری با آمپر بیشتر از مقدار نوشته شده بر روی باتری و در صورتی که بر روی باتری نوشته شده باشد مقدار را روی 40.0 تا 500 قرار می‌دهیم با رعایت قطب‌های مثبت و منفی گوشی به گوشی وصل نموده و بر روی دکمه روشن دستگاه میزنیم.

شوک دادن به باتری

شوک دادن به باتری برای احیا سلول‌های فرسوده باتری انجام می‌شود و دارای سه مرحله است.

  1. ابتدا تنظیم ولتاژ منبع تغذیه را دو برابر مقدار نوشته شده بر روی باتری در نظر میگیریم.
  2. سپس آمپراژ منبع تغذیه را دو برابر مقدار نوشته شده بر روی باتری قرار می دهیم.
  3. با رعایت قطبین باتری 25 تا 30 ثانیه منبع تغذیه را به باتری متصل می‌کنیم، سپس مراحل شوک دادن به پایان رسیده و باید آن را زیر شارژ قرار دهیم.

 

خرید منبع تغذیه دیجیتال

روش کار با منبع تغذیه دیجیتال 

استفاده آسان از منابع تغذیه در کنار کاربرد مهم و فراوان این دستگاه  که در آزمایشگاه‌های الکترونیک دارند، آن‌ها را به یکی از تجهیزات بسیار محبوب تبدیل کرده است.گاهی همین محبوبیت موجب غفلت از کارکرد درست و صحیح دستگاه می‌شود. با وجود ولتاژ کم، مدارهای کنترل‌کننده و فیوزهای الکترونیکی، ممکن است عدم اطلاع صحیح از نحوه کار منبع تغذیه سبب آسیب رسیدن به مدار شود.

یکی از قابلیت‌های منابع تغذیه که بسیار حائز اهمیت است، حالت ولتاژ ثابت و جریان ثابت، و در مدل‌های پیشرفته‌تر حالت‌های مقاومت ثابت و توان ثابت می باشد.همان‌طور که می‌دانید بر اساس قانون اهم، جریان و ولتاژ با یکدیگر نسبت معکوس و منحصر به فردی دارند که به آن مقاومت یا بار مدار گفته می شود. اگر هر کدام از مقادیر جریان یا ولتاژ را به مدار اعمال کنید، دیگری بر اساس مقاومت مدار و قانون اهم تعیین می‌شود. بنابراین شما نمی‌توانید به همزمان مقدار ولتاژ و جریان را تعیین کنید و منبع تغذیه به‌عنوان یک منبع ولتاژ ثابت یا یک منبع جریان ثابت در اختیار شماست.

در مدل‌های قدیمی‌تر منابع تغذیه که فقط یک خروجی با ولتاژ و جریان ثابت برای دستگاه درنظر‌گرفته شده‌ بود و فقط حالت ولتاژ ثابت در دسترس بود و نمی‌توانستیم از دستگاه به‌عنوان یک منبع جریان ثابت استفاده نماییم. در مدل های جدید و بروز، انواع منبع تغذیه سوئیچینگ متغیر آزمایشگاهی و ترانسی می توان جریان خروجی را محدود و ثابت کرد تا مقدار آن از حدی معین بالاتر نرود.

بعنوان مثال وقتی از حالت ولتاژ ثابت دستگاه استفاده می‌کنید و به جریان مدار اجازه تغییر داده‌اید باید با کمک پیچ تنظیم محدودیت جریان با نام Current Limiter محدوده‌ای از جریان را برای دستگاه تعیین کنید. در صورتی‌که این محدودیت زیاد و پیچ تنظیم جریان روی مقادیر خیلی کم باشد، دستگاه نمی‌تواند تغییرات لازم را روی جریان اعمال کند و به طور خودکار به حالت جریان ثابت می‌رود و ولتاژ غیر ثابت به مدار اعمال می‌کند.

همچنین برخی از مدارات باید به یک میزان حداقلی از جریان برسند تا کار کنند بنابراین انتخاب درست و صحیح محدودیت جریان بسیار اهمیت دارد. بهتر است از انتخاب مقادیر بالای جریان اجتناب کرد تا در صورت بروز خطا و شارش جریان زیاد، مدار دچار آسیب نشود.

 

قیمت منبع تغذیه دیجیتال


خرید منبع تغذیه دیجیتال

در قسمت پایین به یک سری نکات که هنگام خرید منبع تغذیه دیجیتال باید به آن توجه نمایید اشاره می کنیم. اما موارد و نکاتی را که باید در هنگام انتخاب و خرید منبع تغذیه دیجیتال تعمیرات گوشی به آن توجه نمایید: کالیبره بودن دستگاه، بررسی میزان صدای فن منبع تغذیه دیجیتال، خروجی دقیق ولتاژ و آمپر منبع تغذیه دیجیتال، اندازه و وزن منبع تغذیه دیجیتال و کمپانی تولید کننده منبع تغذیه دیجیتال تعمیرات گوشی که از برند های معروف و شناخته شده مانند داژنگ، سان شاین و یاکسون از جمله مواردی است که باید آن‌ها را مد نظر داشته باشید.


قیمت منبع تغذیه دیجیتال

قیمت منبع تغذیه دیجیتال تعمیرات گوشی در مارک‌های مختلف تفاوت هایی با یکدیگر دارد و قیمت یکسانی ندارد. چون هر یک امکانات خاص و حرفه‌­ای خود را دارند برای شناخت بیشتر با این کالا و دانستن فرق­‌های آن‌ها، کافیست کمی مطالعه و جستجو در اینترنت داشته باشید تا به اطلاعات لازم دسترسی پیدا کنید. علاوه بر آن نیاز و کارایی دستگاه و برند مورد نظر خود را شناسایی کنید تا هرچه سریع تر بتوانید از کارایی این محصول استفاده نمایید.


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.