سبد خرید شما خالی است!

قیمت و خرید انواع منبع تغذیه مگاتک (Megatek)

 
قیمت و خرید انواع منبع تغذیه مگاتک (Megatek)
منبع تغذیه مگاتک

 منبع تغذیه

به دستگاه الکترونیکی که انرژی الکتریکی یا همان برق را برای بار فراهم میکند، پاور ساپلای Power Supply یا منبع تغذیه نامیده می‌شود. عملکرد اولیه تمام منبع های تغذیه، تبدیل انرژی الکتریکی می باشد.

منبع تغذیه یا همان (Power Supply) ، وظیفه تامین و تهیه انرژی الکتریکی را برای مصرف کننده بر عهده دارد.

منابع تغذیه این انرژی را از مولدهای انرژی الکتریکی دریافت می‌کنند و وظیفه اصلی آن‌ها تبدیل جریان الکتریکی به جریان، فرکانس و ولتاژ مورد نیاز یک مصرف کننده است.

تمامی منبع های تغذیه یک ورودی دارند که این ورودی جریان الکتریکی را از مولد دریافت می‌کند و یک یا چندین خروجی دارند که به بار مصرف کننده جریان می‌دهد.

 

انواع منبع تغذیه

 منبع‌های تغذیه را به گونه های متفاوتی می‌ توان دسته ‌بندی کرد. نحوه عملکرد، نوع ولتاژ خروجی و خروجی ثابت یا متغیر از جمله ویژگی ‌هایی می باشد که می ‌توان بر اساس آن منابع تغذیه را دسته ‌بندی نمود.

دسته‌ بندی از نظر عملکرد

 منابع تغذیه خطی (Linear Power Supplies) 

در این نوع منبع تغذیه، به دلیل این که در آن سوئیچینگ یا همان وصل و قطع کردن جریان صورت نمی‌ گیرد، به آن خطی می‌ گویند، اگر چه در ساختار آن از عناصر مداریِ غیر خطی مانند ترانزیستور و دیود استفاده شده ‌است.

اساس عملکرد آن‌ ها به این صورت است که پس از کاستن دامنه ولتاژ متناوب  AC ورودی با ترانسفورمر کاهنده، آن را با پل دیودی یکسو  DCمی‌کنند و پس از حذف ریپل با فیلتر ساده خازنی، خروجی را به بار می ‌دهند. البته قبل از آن، اصولا از تنظیم ‌کننده ‌های ولتاژ خطی نیز برای تثبیت هر چه بهتر خروجی به کار گرفته می شود.

این نوع منبع ها دارای محدودیت‌ های ذاتی می باشند که از آن‌ها نمی ‌توان برای تأمین جریان ‌های بالا استفاده کرد. اما از آن‌ها همواره در کاربرد های حساس به نویز استفاده می ‌شود. 

 

 

منبع تغذیه مگاتک


منابع تغذیه سوئیچینگ (Switching Power Supplies)

 عملکرد اصلی این نوع از منابع تغذیه قطع و وصل ترانزیستور ها می باشد. در واقع ترانزیستور های فرکانس بالا با وصل و قطع کردن مداوم خروجی منبع را می‌ سازند و به همین دلیل با نام منبع تغذیه سوئیچینگ شناخته می ‌شوند. پاور کامپیوتر یکی از نمونه ‌های این منبع تغذیه سوئیچینگ می باشد. 

منبع تغذیه بدون وقفه (UPS)

افزایش ولتاژ یا قطعی برق در چنین لوازمی می ‌تواند باعث ضرر و زیان هایی مانند اخلال در کسب و کار آنلاین، اخلال در شبکه و اینترنت و یا از بین رفتن اطلاعات مهم بشود. منبع های تغذیه بدون وقفه برای محافظت از سخت ‌افزار ها و تجهیزاتی مانند سیستم‌های کامپیوتری، سرورها، تجهیزات مخابراتی و یا سایر تجهیزات الکتریکی کاربرد دارد. 

 منبع تغذیه مگاتک

منبع های تغذیه مگاتک در انواع مختلفی با توجه به نوع کاربری وجود دارند اما قبل از شروع هر چیزی باید بدانید که استفاده از منابع تغذیه به چه عواملی بستگی دارد برای انتخاب نوع منبع تغذیه مهم ترین شاخص ها چیست؟ باید مشخص شود که بر روی سیستم چه امکانات سخت افزاری نصب می شود و با توجه به عناصر سخت افزاری نصب شده و میزان مصرف هر کدام می شود به یک عدد واقعی که مهم ترین شاخص ما برای انتخاب یک منبع تغذیه است دست پیدا کرد.

 همانطور که در بالا گفته شد قبل از انتخاب منبع تغذیه مناسب باید با مهم ترین شاخص ها و عوامل تاثیر گذار در خرید و انتخاب منبع تغذیه مناسب را بدانیم. باید بگوییم که مهم ترین عامل در خرید منبع تغذیه، میزان وات آن است. میزان وات یک منبع تغذیه کاربری آن را برایمان مشخص می کند. پس قبل از خرید و انتخاب حتما به عدد یا همان میزان وات منبع تغذیه توجه کنید.

منبع تغذیه مگاتک در انواع مختلف و رنج های قیمت متفاوتی در بازار موجود است که در دسته های 30 ولت، 50 ولت و 60 ولت با آمپر های متفاوت عرضه می شود.

 

ویژگی های منبع تغذیه مگاتک 

منبع تغذیه مگاتک یک دستگاه تولید ولتاژ متغیر DC در محدوده 0 تا 120 ولت با مقدار جریان دهی حداکثر بین 3 تا 10 آمپر در هر کانال می باشد. کانال های این دستگاه می توانند به صورت مستقل، موازی یا سری با یکدیگر استفاده شوند. در حالت سری خروجی دستگاه می تواند تا 60 ولت و در حالت موازی میزان جریان دهی دستگاه می تواند به 10 آمپر افزایش یابد. این مدل منبع تغذیه از نوع ترانسی یا همان خطی است.

 حفاظت در برابر اضافه بار، حفاظت در برابر اتصال معکوس، حفاظت در برابر اعمال سیگنال به ترمینال خروجی، سه مدار مهم حفاظت کننده در برابر خطا های کاربری در این دستگاه می ‌باشد. دو عدد آمپر متر 3 رقمی و دو عدد ولت متر مقدار ولتاژ و جریان تولید شده توسط دستگاه را با دقت نسبتا مناسب به کاربر نمایش می ‌دهند. همینطور این دستگاه مجهز به کانال مجزای کاملا ایزوله شده با ولتاژ ثابت و جریان ثابت نیز می‌باشد. 

یکی از ویژگی‌های مهم این دستگاه هیت سینک خارجی است به طوری که با بیشتر شدن سطح مقطع مرتبط با هوا، هیت سینک دستگاه خنک‌تر شده و احتمال آسیب دیدن ترانزیستور های قدرت به حداقل خواهد رسید. همچنین این دستگاه مجهز به کلید استندبای است و کاربر بدون خاموش کردن منبع تغذیه می تواند ولتاژ اعمالی بر روی مدار خورد را قطع کند. این دستگاه می‌تواند گزینه مناسبی برای آزمایشگاه های مدار، تعمیرات موبایل، الکترونیک و تقویت کننده های تفاضلی و عملیاتی باشد.

 

منبع تغذیه دوبل مگاتک

 منظور ما از منبع تغذیه دوبل، منبع تغذیه‌ای می باشد که دارای دو کانال ولتاژ قابل تغییر یا همان متغیر باشد. مزیت و ویژگی مثبت منبع های تغذیه دو کانال نسبت به منبع های تغذیه تک کانال قابلیت موازی و سری کردن کانال‌ها می باشد. هنگامی که کانال‌های منبع تغذیه متغیر دوبل در حالت سری یا موازی قرار بگیرند ولتاژ دو کانال با هم جمع می‌شود و این بدین معناست که در یک منبع تغذیه 30 ولت، با سری کردن کانال‌های منبع تغذیه متغیر دوبل، این قابلیت را دارید که به ولتاژ 60 ولت برسید. همچنین با سری کردن کانال‌ها ولتاژ 30- هم بدست می توانید به دست آورید. همینطور با موازی کردن کانال‌ها می‌توانید جریان خروجی را به 10 آمپر ارتقا دهید.

 

منبع تغذیه مگاتک

 

 

برند مگاتک 

برند مگاتک یکی از معتبر ترین برند ها در بازار اندازه گیری و تجهیزات تست ایران می باشد. برند مگاتک که به عنوان یک برند تایوانی در ایران شناخته می‌شود، در اصل ایرانی به شمار می آید و در واقع دستگاه‌های برند مگا تک به سفارش شرکت‌های ایرانی در چین یا تایوان تولید می‌شوند و در رابطه با همین موضوع هیچ سایتی از برند مگاتک نمی توانیم پیدا کرد. اما این موضوع از با کیفیت و معتبر بودن دستگاه های این برند نمی کاهد. محبوبیت مگاتک در ایران به دلیل کیفیت خوب و بالای محصولاتش می‌باشد.

 

 

منبع تغذیه مگاتک

مزایای منبع تغذیه مگاتک

  • دو کانال متغیر ایزوله به همراه یک کانال ثابت
  • ولت متر و آمپرمتر برای هر کانال
  • قابلیت موازی و سری کردن کانال ها
  • محافظ در برابر اتصال کوتاه
  • محدود کردن جریان خروجی
  • دو عدد نمایشگر سه رقمی جریان
  • دو عدد نمایشگر سه رقمی ولتاژ
  • ریپل پایین
  • ثبات ولتاژ بالا
  • ولوم های کنترل ولتاژ 10 دوره
  • پروب های همراه
  • کلید Standby
  • کیفیت ساخت بالا و محکم بدنه
  • کلید output
  • نویز بسیار کم سیستم

معایب منبع تغذیه مگاتک 

  • صدای بالای فن
  • بی ثباتی میتر های دیجیتال بعد از مدت 20 دقیقه یا بالاتر
  • نداشتن دفترچه راهنما

 

کاربرد منبع تغذیه مگاتک

 کاربری انواع منبع تغذیه یکی از مهمترین سوالاتی است که می تواند برای هر شخصی که با لوازم برقی سر و کار دارد به وجود بیاید. در واقع می توانیم بگوییم هر جا که صنعتی داریم، نیاز به منبع های تغذیه هم داریم.

موارد زیر برخی از کاربرد های منبع های تغذیه را نشان می دهد:

لوازم برقی

یکی از بخش های اصلی تمام وسایل برقی، منبع تغذیه است که ولتاژ مورد نیاز دستگاه را از طریق منبع اصلی تامین و تهیه می کند.

کامپیوترها

منبع تغذیه کامپیوترهای مدرن، از نوع مد سوئیچ یا همان mode switch است که ولتاژ AC منبع اصلی را به رنج های متنوعی از ولتاژ DC بدل می کند.

جوشکاری

جوشکاری قوسی از انرژی برق برای ذوب فلز ها و اتصال آن ها استفاده می‌کند که توسط منبع تغذیه جوشکاری کار می کند که می توانند DC یا AC باشند. این منبع ها نیاز به جریان های بالا در رنج ۱۰۰ تا ۳۵۰ آمپر دارند.

 هواپیما

هر دو مدل سیستم هواپیمای نظامی و تجاری نیاز به منبع تغذیه DC به DC و یا AC به DC دارند که به وسیله آن انرژی را به ولتاژهای قابل استفاده تبدیل کند. این منبع ها ممکن است فرکانسی تا ۴۰۰ هرتز داشته باشند.

اتوماسیون

خطوط تولید، حمل و نقل،reader های بارکد، موتورها، دوربین ها، پمپ ها و … همگی نیازمند منبع های تغذیه می باشند.


برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.