سبد خرید شما خالی است!

قیمت و خرید مولتی متر هیوکی (Hioki)

 
قیمت و خرید مولتی متر هیوکی (Hioki)
مولتی متر هیوکی

مولتی متر هیوکی

همان طور که از نام این سازه می توان حدس زد، مولتی متر هیوکی یا تستر، یک ابزار اندازه گیری الکتریکی می باشد که در دسته بندی انواع مولتی متر قرار می گیرد.
این دستگاه قادر است به آسانی چندین عملکرد اندازه گیری را در یک عملیات به خصوص ترکیب کند، مولتی متر هیوکی در واقع ابزاری است که می تواند با اندازه گیری کمیت های مختلف عیوب احتمالی سازه های گوناگون را تشخیص دهد.
به طور کلی توانایی اندازه گیری مقاومت، ولتاژ، و جریان از جمله ویژگی های ثابت مولتی متر های دیجیتالی یا آنالوگ هیوکی می باشد.
 

خرید مولتی متر هیوکی

این نوع مولتی متر در مقایسه با دیگر نمونه های موجود در بازار دارای قابلیت های جدید تری است، به همین خاطر بخش عمده ای از مخاطبان نسبت به خرید مولتی متر هیوکی تمایل نشان می دهند.
یک تجربه ی موفق در خرید مولتی متر هیوکی، نیازمند مد نظر قرار دادن نکات متعددی است‌ که یکی از مهم ترین آنها، خرید از فروشگاهی مطمئن است.
فروشگاه بزرگ تکترونیکس، یکی از بهترین انتخاب های در دسترس است چرا که با اعمال قیمت های مناسب و ارائه کالاهای مرغوب، می تواند نیاز های متعدد یک متقاضی را فراهم سازد.
برای خرید مولتی متر هیوکیبه لینک زیر مراجعه کنید:

مولتی متر

 

معیار های خرید مولتی متر هیوکی

خرید ابزار آلات صنعتی به سبب اهمیتی ‌که دارد مستلزم در نظر گرفتن معیار های کوچک و بزرگ بسیاری است، برخی از این معیار ها عبارت اند از:
  1. دقت مولتی متر
  2. حساسیت و امپدانس ورودی
  3. میزان بار ولتاژ
  4. سنجش جریان متناوب
 

دقت مولتی متر

 مولتی مترهای دیجیتال معمولاً با دقتی بالاتر از نمونه های آنالوگ خود اندازه گیری می کنند.  مولتی مترهای آنالوگ استاندارد معمولاً با دقت سه درصد اندازه گیری می کنند،اگرچه ابزارهایی با دقت بالاتر ساخته می شوند.  مولتی مترهای دیجیتال قابل حمل استاندارد مشخص شده اند که دقتی معمولاً 0.5٪ در محدوده ولتاژ DC دارند.  مولتی مترهای رومیزی اصلی با دقت مشخصی بهتر از 0.01% در دسترس هستند.  ابزارهای درجه آزمایشگاهی می توانند دقت چند قسمت در میلیون داشته باشند.
  ارقام دقت باید با دقت تفسیر شوند.  دقت یک ابزار آنالوگ معمولاً به انحراف در مقیاس کامل اشاره دارد.  اندازه گیری 10 ولت در مقیاس 100 ولت یک متر 3٪ در معرض خطای 3 ولت، 30٪ از قرائت است.  مترهای دیجیتال معمولاً دقت را به عنوان درصدی از خواندن به اضافه درصدی از ارزش مقیاس کامل مشخص می کنند که گاهی اوقات به جای درصد بیان می شود.
دقت نقل‌شده به‌عنوان محدوده DC پایین‌تر میلی‌ولت (mV) مشخص می‌شود و به عنوان «دقت پایه ولت‌های DC» شناخته می‌شود.  محدوده ولتاژ DC بالاتر، جریان، مقاومت، AC و محدوده های دیگر معمولاً دقت کمتری نسبت به رقم پایه ولت DC دارند.  اندازه‌گیری‌های AC فقط دقت مشخصی را در محدوده مشخصی از فرکانس‌ها برآورده می‌کنند.
تولیدکنندگان می‌توانند خدمات کالیبراسیون را ارائه دهند تا کنتورهای جدید با گواهی کالیبراسیون خریداری شوند که نشان می‌دهد کنتور مطابق با استانداردهای قابل ردیابی، برای مثال، موسسه ملی استاندارد و فناوری ایالات متحده (NIST) یا سایر آزمایشگاه‌های استاندارد ملی تنظیم شده است.
 تجهیزات تست به مرور زمان از کالیبراسیون خارج می شوند و نمی توان به طور نامحدود به دقت مشخص شده اعتماد کرد.  برای تجهیزات گران‌تر، تولیدکنندگان و اشخاص ثالث خدمات کالیبراسیون را ارائه می‌کنند تا تجهیزات قدیمی‌تر مجدداً کالیبره و تأیید شوند.  هزینه چنین خدماتی برای تجهیزات ارزان قیمت نامتناسب است.  با این حال دقت فوق العاده ای برای اکثر تست های معمول مورد نیاز نیست.  مولتی مترهای مورد استفاده برای اندازه گیری های حیاتی ممکن است بخشی از یک برنامه اندازه گیری برای اطمینان از کالیبراسیون باشد.
 

حساسیت و امپدانس ورودی

 هنگامی که برای اندازه گیری ولتاژ استفاده می شود، امپدانس ورودی مولتی متر باید در مقایسه با امپدانس مدار اندازه گیری شده بسیار زیاد باشد.  در غیر این صورت ممکن است عملکرد مدار تغییر کند و قرائت نیز نادرست خواهد بود.
مترهای دارای تقویت کننده های الکترونیکی (همه مولتی مترهای دیجیتال و برخی مترهای آنالوگ) دارای امپدانس ورودی ثابتی هستند که به اندازه کافی بالا است که اکثر مدارها را مختل نمی کند.  این اغلب یک یا ده مگا اهم است.  استاندارد کردن مقاومت ورودی اجازه استفاده از پروب های خارجی با مقاومت بالا را می دهد که یک تقسیم کننده ولتاژ با مقاومت ورودی تشکیل می دهند تا محدوده ولتاژ را تا ده ها هزار ولت افزایش دهند.
اکثر مولتی مترهای آنالوگ از نوع اشاره گر متحرک بدون بافر هستند و جریان را از مدار مورد آزمایش برای منحرف کردن نشانگر متر می گیرند.  امپدانس متر بسته به حساسیت اصلی حرکت متر و محدوده انتخاب شده متفاوت است.  به عنوان مثال، یک متر با حساسیت معمولی 20000 اهم بر ولت دارای مقاومت ورودی دو میلیون اهم در محدوده 100 ولت (100 ولت * 20،000 اهم / ولت = 2،000،000 اهم) خواهد بود.  در هر محدوده، در ولتاژ مقیاس کامل محدوده، جریان کامل مورد نیاز برای انحراف حرکت کنتور از مدار مورد آزمایش گرفته می شود.  حرکات سنج با حساسیت کمتر برای آزمایش در مدارهایی که امپدانس منبع در مقایسه با امپدانس متر پایین است، به عنوان مثال، مدارهای قدرت قابل قبول است.  این مترها از نظر مکانیکی ناهموار تر هستند.  برخی از اندازه‌گیری‌ها در مدارهای سیگنال نیاز به حرکات با حساسیت بالاتری دارند تا مدار مورد آزمایش با امپدانس متر بارگذاری نشود.
 گاهی اوقات حساسیت با وضوح یک متر اشتباه گرفته می شود، که به عنوان کمترین تغییر ولتاژ، جریان یا مقاومت تعریف می شود که می تواند قرائت مشاهده شده را تغییر دهد.
برای مولتی مترهای دیجیتال همه منظوره، کمترین محدوده ولتاژ معمولاً چند صد میلی ولت AC یا DC است، اما کمترین محدوده جریان ممکن است چند صد میلی آمپر باشد، اگر چه ابزارهایی با حساسیت جریان بیشتر در دسترس هستند.  برای اندازه‌گیری مقاومت کم، باید مقاومت سرب (که با لمس پروب‌های آزمایش با هم اندازه‌گیری می‌شود) برای بهترین دقت کم شود.
انتهای بالایی محدوده اندازه گیری مولتی متر به طور قابل توجهی متفاوت است.  اندازه گیری بیش از 600 ولت، 10 آمپر یا 100 مگا اهم ممکن است به یک ابزار تست تخصصی نیاز داشته باشد.
 




مولتی متر هیوکی

 

میزان بار ولتاژ

 هر آمپرمتر، از جمله مولتی متر در محدوده جریان، مقاومت خاصی دارد.  اکثر مولتی مترها ذاتاً ولتاژ را اندازه گیری می کنند و جریانی را برای اندازه گیری از مقاومت شنت عبور می دهند و ولتاژ ایجاد شده در آن را اندازه گیری می کنند.  افت ولتاژ به عنوان ولتاژ بار شناخته می شود که بر حسب ولت بر آمپر مشخص می شود.  مقدار بسته به محدوده ای که متر انتخاب می کند می تواند تغییر کند، زیرا محدوده های مختلف معمولاً از مقاومت های شنت متفاوتی استفاده می کنند.
ولتاژ بار می تواند در مدارهای ولتاژ پایین قابل توجه باشد.  برای بررسی تأثیر آن بر دقت و عملکرد مدار خارجی، متر را می توان به محدوده های مختلف تغییر داد.  قرائت جریان باید یکسان باشد و اگر ولتاژ بار مشکلی نداشته باشد، عملکرد مدار نباید تحت تاثیر قرار گیرد.  اگر این ولتاژ قابل توجه باشد، می توان آن را کاهش داد (همچنین دقت ذاتی اندازه گیری را با استفاده از محدوده جریان بالاتر کاهش داد)

سنجش جریان متناوب

 از آنجایی که سیستم نشانگر اصلی در یک متر آنالوگ یا دیجیتال فقط به DC پاسخ می دهد، یک مولتی متر شامل یک مدار تبدیل AC به DC برای اندازه گیری جریان متناوب است.  مترهای پایه از یک مدار یکسو کننده برای اندازه گیری میانگین یا حداکثر مقدار مطلق ولتاژ استفاده می کنند، اما برای نشان دادن مقدار میانگین مربع ریشه محاسبه شده (RMS) برای شکل موج سینوسی کالیبره شده اند.  این خوانش صحیح برای جریان متناوب همانطور که در توزیع برق استفاده می شود را نشان می دهد.  راهنماهای کاربر برای برخی از این مترها فاکتورهای تصحیح را برای برخی از شکل موج های غیر سینوسی ساده ارائه می دهد تا امکان محاسبه مقدار معادل ریشه متوسط مربع (RMS) صحیح را فراهم کند.  مولتی مترهای گرانتر شامل مبدل AC به DC هستند که مقدار واقعی RMS شکل موج را در محدوده های معین اندازه گیری می کند.  دفترچه راهنمای کاربر برای کنتور ممکن است محدودیت های ضریب تاج و فرکانس را که کالیبراسیون کنتور برای آنها معتبر است نشان دهد.  سنجش RMS برای اندازه گیری در شکل موج های تناوبی غیر سینوسی، مانند موجود در سیگنال های صوتی و درایوهای فرکانس متغیر، ضروری است.
 
 

قیمت مولتی متر هیوکی

قیمت مولتی متر هیوکی تحت تاثیر عواملی مانند امکانات مولتی متر، توانایی اندازه گیری مولتی متر، ابعاد، کارایی و غیره همواره متفاوت لحاظ می شود.
علاوه بر آن اعمال هرگونه نوسان در بازار های مرتبط با این محصول می تواند تاثیر واضحی را بر روی قیمت مولتی متر هیوکی بگذارد.
برای اطلاع رسانی دقیق در رابطه با قیمت حال حاضر این محصول، می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل کنید.
 
 

انواع مولتی متر هیوکی

مولتی متر هیوکی بر اساس معیار های متفاوتی تقسیم بندی می شود، این دسته بندی شامل مواردی مانند مولتی متر هیوکی آنالوگ یا دیجیتال، و دستی یا رومیزی می باشد.
 

مولتی متر هیوکی آنالوگ

بر اساس استانداردهای از پیش تعیین شده، مولتی متر های آنالوگ دستگاه هایی هستند که عنوان نوعی مولتی متر قدیمی، ساده و ارزان قیمت شناخته می شوند.
این نوع مولتی متر ها طراحی ساده ای دارند و دقت سنجش شان در رده متوسطی قرار دارد، به همین دلیل بهای آنها در مقایسه با دیگر کالاهای مشابه کمتر لحاظ می شود.
لازم به ذکر است که این طراحی ساده مزیت های ویژه ای را به دنبال دارد، به گونه ای که حتی افراد مبتدی نیز می توانند با این سازه کار کرده و معیار های عددی آن را به سادگی تجزیه و تحلیل کنند.
 

مولتی متر هیوکی دیجیتال

مدل های دیجیتالی این دستگاه عموما دارای ویژگی هایی مانند دقت بالا و سرعت عمل بیشتری هستند، به همین خاطر استفاده از آنها رواج بیشتری دارد و در قیمت های بالا تری فروخته می شوند.
مقادیری که به واسطه مولتی متر هیوکی دیجیتالی به نمایش در می آید بدون وجود واسطه و به آسانی قابل خوانش است، لازم به ذکر است که تعداد ارقامی که در مولتی متر های دیجیتالی به نمایش در می آید در مقایسه با نوع آنالوگ آن بسیار بیشتر است‌.
 

مولتی متر هیوکی دستی

مولتی متر های هیوکی دستی، در واقع نمونه های کوچکتری از انواع مولتی متر هستند که با جمع آوری کلیه امکانات یک مولتی متر معمولی، به عنوان سازه ای چند منظوره شناخته می شوند‌.
مولتی متر های هیوکی دستی به علت طراحی منحصر به فردی که دارند به افراد این امکان را می دهند که آن ها را در موقعیت های گوناگون به راحتی حمل کرده و به همراه داشته باشند.
 

مولتی متر هیوکی رومیزی

مولتی متر رومیزی دقیقا نقطه مقابل مولتی متر دستی است چرا که وجود فاکتور هایی مانند طراحی منحصر به فرد، ابعاد و وزن این سازه سبب می شود همواره از آن به عنوان یک دستگاه ثابت یاد کنند.
بسیاری از مولتی متر های دستی  دارای فناوری شارژ با باتری یا شارژر هستند، در حالی که مولتی متر رومیزی برای شروع فعالیت به منبع برق شهری نیاز دارد.
دقت، کارایی و امکانات مولتی متر هیوکی رومیزی به نسبت دیگر مدل های آن بالا تر است و استفاده از آن در آزمایشگاه ها رواج بیشتری دارد.
 

نحوه انتخاب مولتی متر هیوکی

  بسیاری از خریداران برای اولین بار ممکن است از طیف وسیعی از عملکردهای ارائه شده توسط مولتی مترهای دیجیتال ترسیده باشند.  چگونه می توان بهترین ابزار را برای یک برنامه خاص انتخاب کرد؟  اولین قدم این است که مشخص شود آیا یک مدل کاندید عملکرد لازم را دارد یا خیر و بررسی مشخصاتی مانند محدوده و وضوح آن.  اگر قصد دارید از این ابزار در خارج از منزل، به عنوان مثال در محل کار استفاده کنید، بهتر است مدلی را انتخاب کنید که برای مقاومت در برابر چنین استفاده ای طراحی شده باشد.  اگر باید مرتباً ابزار را با خود ببرید، احتمالاً استفاده از یک مدل بزرگ دشوار خواهد بود.  محصولات جمع و جور طیف گسترده ای از انواع را در بر میگیرند، از مدل های ساده و کارتی شکل گرفته تا طرح های دستی کاربردی، بنابراین در نظر گرفتن دقیق محیطی که در آن از ساز استفاده می کنید، راه خوبی برای به دست آوردن آرامش است.  همچنین مهم است که یک مولتی متر دیجیتال با سطح دقت مناسب برای برنامه انتخاب کنید.مولتی مترهای دیجیتال چند منظوره این مزیت را دارند که در موقعیت های مختلف قابل استفاده هستند.  البته اگر بیشتر در شرایطی از ابزار استفاده می کنید که به دقت زیادی نیاز ندارد، نیازی به انتخاب مدل گران قیمت نیست.  سعی کنید مدلی با دقت و عملکرد مورد نیاز خود انتخاب کنید.  در نهایت، انتخاب یک مولتی متر دیجیتال که ایمنی را در محل کار تضمین می کند نیز مهم است.


انتخاب مولتی متر دیجیتالی مناسب برای شما

  مولتی مترهای دیجیتال مقادیر را در قالبی به راحتی قابل خواندن نمایش می دهند و گرایشی به سمت مدل های چند منظوره با دقت و وضوح بالا وجود دارد.  از آنجایی که انواع بسیار زیادی وجود دارد.  عجیب نیست که خریداران در مورد اینکه کدام مدل به بهترین وجه با نیازهای آنها مطابقت دارد سردرگم شوند.  هنگام انتخاب یک مولتی متر دیجیتال، اولین قدم این است که بپرسید از چه توابعی می خواهید استفاده کنید.  سپس عواملی مانند ایمنی و محیط کار را در نظر بگیرید تا بتوانید مولتی متر دیجیتالی را انتخاب کنید که به بهترین وجه نیازهای شما را برآورده کند.

 
مولتی متر هیوکی

 


ویژگی های مولتی متر هیوکی

 

پاسخ بهبود یافته برای اندازه گیری کارآمدتر

 DT4281 و DT4282 سریع‌ترین سرعت پاسخ‌دهی را در بین هر مولتی‌مترهای هیوکی  قابل حمل ارائه می‌کنند و زمان پاسخ‌دهی برای اندازه‌گیری DC را از 1.5 ثانیه به 1.0 ثانیه در مدل‌های قبلی بهبود می‌بخشند.  آنها همچنین مقاومت استثنایی در برابر نویز را ارائه می دهند و نتایج اندازه گیری پایدار را بلافاصله پس از اندازه گیری ارائه می دهند.  اندازه‌گیری سریع‌تر به تکنسین‌ها اجازه می‌دهد وظایف خود را در سطح بالاتری از کارایی انجام دهند.  به لطف عملکرد ایمنی که امکان استفاده در برنامه‌های تا ۶۰۰ ولت، سخت‌ترین دسته اندازه‌گیری، و محدوده دمای عملیاتی 15_ درجه سانتی‌گراد تا 55 درجه سانتی‌گراد را فراهم می‌کند، ابزارها ایمن و 100٪ قابل اعتماد هستند.

اندازه گیری پهنای باند با دقت بالا

 DT4281 و DT4282 با دقت اولیه 0.025% برای اندازه‌گیری ولتاژ DC و باند فرکانسی 20 تا 100 کیلوهرتز برای اندازه‌گیری ولتاژ AC، بالاترین دقت و وسیع‌ترین باند فرکانسی را در بین هر مولتی متر قابل حمل ارائه می‌دهند.  از آنجایی که مقادیر اندازه‌گیری شده مقادیر واقعی RMS هستند، اندازه‌گیری‌های نشان‌داده‌شده هر دو واحد دقیق هستند، حتی در هنگام اندازه‌گیری شکل موج تحریف‌شده.  توانایی آن‌ها در انجام اندازه‌گیری با دقت بالا و پهنای باند، آنها را برای استفاده نه تنها در زمینه، بلکه در کارهای تحقیق و توسعه، جایی که عملکرد بالا ضروری است، ایده‌آل می‌سازد.
 ابزارهای واقعی قبلی از نوع RMS قادر به اندازه‌گیری ولتاژ در سمت ثانویه یک اینورتر نبودند، اما DT4281 و DT4282 دارای یک عملکرد فیلتر پایین‌گذر هستند که به آنها امکان می‌دهد با حذف جزء فرکانس حامل، چنین اندازه‌گیری‌هایی را انجام دهند.  به این ترتیب، این ابزارها همچنین به عنوان ابزار مفیدی در تحقیق و توسعه اینورتر عمل می کنند.
 مکانیزم شاتر پایانه که برای جلوگیری از وارد کردن اشتباه سرب آزمایشی طراحی شده است.
 از آنجایی که مولتی متر هیوکی می توانند پارامترهای متعددی مانند ولتاژ، جریان و مقاومت را اندازه گیری کنند، دارای ترمینال های ورودی متعددی هستند که امکان قرار دادن نامناسب لیدهای اندازه گیری را فراهم می کند.  چنین اشتباهی می‌تواند با اجازه دادن سیگنال‌های الکتریکی اشتباه به دستگاه، باعث آسیب به تجهیزات شود.  برای جلوگیری از اتصالات نادرست، DT4281 و DT4282 دارای یک شاتر طراحی شده است که تنها پایانه های مورد نیاز برای پارامتر اندازه گیری در حال استفاده در معرض دید کاربر قرار می گیرند.  این مکانیزم شاتر ترمینال به اطمینان از قرار دادن مناسب سرنخ های اندازه گیری کمک می کند.  HIOKI انتخاب گسترده‌ای از سرنخ‌های اندازه‌گیری را برای برنامه‌های مختلف ارائه می‌کند و توانایی کاربران را برای انجام اندازه‌گیری به روشی که نیازهای خاص آنها را برآورده می‌کند، افزایش می‌دهد.
 صفحه نمایش با نور پس زمینه برای فعال کردن استفاده در مکان های تاریک ،هر دو DT4281 و DT4282 دارای صفحه نمایش با نور پس زمینه هستند.  نور پس‌زمینه سفید با فشار دادن دکمه نمایش فعال می‌شود و امکان خواندن دقیق مقادیر اندازه‌گیری شده را حتی در مکان‌های تاریک فراهم می‌کند.  علاوه بر این، اگر ولتاژ 1000 ولت AC/DC یا بیشتر به دستگاه وارد شود، نمایشگر قرمز می‌شود و هشداری قابل درک از وضعیت بالقوه خطرناک ارائه می‌کند.
 حافظه داخلی با قابلیت ذخیره تا 400 نقطه داده برای افزایش کارایی اندازه گیری در تعمیر و نگهداری در محل دارد.هر دو DT4281 و DT4282 می توانند تا 400 نقطه داده را ذخیره کنند.  این قابلیت به طور چشمگیری کارایی کار را هنگام انجام تعداد زیادی اندازه گیری، به عنوان مثال در کار تعمیر و نگهداری باتری، افزایش می دهد.  علاوه بر این، بسته ارتباطی اختیاری را می توان برای دانلود داده های اندازه گیری در رایانه یا ذخیره نمایشگرها و داده ها در زمان واقعی استفاده کرد.

 طراحی مقاوم در برابر ضربه و سقوط

 هر دو DT4281 و DT4282 دارای طراحی مقاوم در برابر سقوط هستند که می تواند در برابر سقوط 1 متری روی سطح بتنی مقاومت کند.

 پشتیبانی از سنسورهای گیره (فقط DT4281)

 DT4281 می تواند اندازه گیری جریان بدون تماس را در صورت استفاده در ترکیب با سنسور گیره اختیاری انجام دهد.

 

 مزایا مولتی متر هیوکی

  •  مقادیر اندازه گیری شده را می توان به طور مستقیم و دقیق خواند.
  •  مولتی مترهای دیجیتال امپدانس ورودی بالایی دارند که به معنی تلفات کم ابزار است.  محاسبات دیجیتال به صورت داخلی انجام می شود و بسیاری از مدل ها عملکرد پیشرفته ای را ارائه می دهند که به آنها اجازه می دهد مقادیر دیگر (خازن، فرکانس، مقادیر پیک و غیره) را نمایش دهند.
  •  برخی از مدل ها می توانند داده ها را به رایانه متصل کرده و انتقال دهند.
 

معایب مولتی متر هیوکی

  •  مقادیر دیجیتال گاهی اوقات به سرعت در نوسان هستند تا زمانی که خواندن تثبیت شود و خواندن آنها را دشوارتر می کند.
  •  ممکن است زمان بیشتری طول بکشد تا مقادیر در برخی از برنامه ها "تقریبا" شوند و کار را کندتر کند.
  •  مولتی مترهای دیجیتال بیشتر مستعد نویز خارجی هستند.

  

مولتی مترهای دیجیتال با توجه به دقتی که مدار دیجیتال آنها ارائه می دهد، می توانند محاسبات پیشرفت را انجام دهند که خارج از توانایی های تسترهای آنالوگ است.  عملکرد برای افزایش کارایی خمیر، برای نمونه با انتقال داده، جنبه دیگری از درخواست ابزار دیجیتال است.  با این حال، اندازه‌گیری برخی از اهداف اندازه‌گیری می‌تواند بیشتر از آزمایش‌کننده آنالوگ طول بکشد.

 

مقادیر اندازه گیری شده توسط مولتی متر هیوکی

مولتی متر هیوکی

 

 مولتی متر هیوکی می توانند مقادیر زیادی را اندازه گیری کنند.  موارد رایج عبارتند از:
  • ولتاژ متناوب و مستقیم بر حسب ولت.
  • جریان متناوب و مستقیم بر حسب آمپر.
  • محدوده فرکانسی که اندازه گیری های AC برای آن دقیق است باید مشخص شود.
  • مقاومت بر حسب اهم
  • علاوه بر این، برخی از مولتی مترها موارد زیر را نیز اندازه گیری می کنند:
  • ظرفیت بر حسب فاراد
  • رسانایی در زیمنس
  • دسی بل
  • چرخه وظیفه به صورت درصد
  • فرکانس بر حسب هرتز
  • دما بر حسب درجه سانتیگراد یا فارنهایت، با یک کاوشگر آزمایش دمای مناسب، اغلب ترموکوپل.

 مولتی مترهای دیجیتال ممکن است شامل مدارهایی برای موارد زیر نیز باشند:

 تداوم؛  هنگامی که یک مدار هدایت می شود، بوق می دهد.
 دیودها (اندازه گیری افت رو به جلو اتصالات دیود، به عنوان مثال، دیودها و اتصالات ترانزیستور) و ترانزیستورها (اندازه گیری بهره جریان و سایر پارامترها).
 بررسی باتری برای باتری های ساده 1.5 ولت و 9 ولت.  این یک مقیاس ولتاژ بارگذاری شده با جریان است.  بررسی باتری (نادیده گرفتن مقاومت داخلی، که با خالی شدن باتری افزایش می‌یابد)، هنگام استفاده از مقیاس ولتاژ DC دقت کمتری دارد.
  1.  وضوح
  2.  دیجیتال
 وضوح یک مولتی متر اغلب با "اعداد" مشخص می شود.  به عنوان مثال، عبارت 5½ رقم به تعداد ارقام نمایش داده شده در صفحه نمایش یک مولتی متر اشاره دارد.

طبق قرارداد، یک نیم رقم می تواند صفر یا یک را نشان دهد، در حالی که یک رقم سه چهارم می تواند عددی بالاتر از یک اما نه را نشان دهد.  معمولاً یک رقم سه چهارم به حداکثر مقدار 3 یا 5 اشاره دارد. رقم کسری همیشه مهم ترین رقم در مقدار نمایش داده شده است.  یک مولتی متر 5 و نیم رقمی دارای پنج رقم کامل است که مقادیر 0 تا 9 را نشان می دهد و یک نیم رقمی که فقط می تواند 0 یا 1 را نمایش دهد. چنین متری می تواند مقادیر مثبت یا منفی را از 0 تا 199999 نشان دهد.  یک متر 3¾ رقمی بسته به سازنده می تواند مقداری از 0 تا 3999 یا 5999 را نمایش دهد.

 در حالی که یک صفحه نمایش دیجیتال را می توان به راحتی با دقت گسترش داد، ارقام اضافی اگر با دقت در طراحی و کالیبراسیون بخش های آنالوگ مولتی متر همراه نباشند، ارزشی ندارند.  اندازه‌گیری‌های با وضوح بالا به درک خوبی از مشخصات ابزار، کنترل خوب شرایط اندازه‌گیری و قابلیت ردیابی کالیبراسیون ابزار نیاز دارند.

 تعیین "شمارش نمایش" راه دیگری برای تعیین وضوح است.  شمارش نمایشگر بزرگترین عدد یا بزرگترین عدد به اضافه یک را نشان می دهد (بنابراین عدد شمارش زیباتر به نظر می رسد) نمایشگر مولتی متر می تواند نشان دهد، بدون توجه به جداکننده اعشاری.  به عنوان مثال، یک مولتی متر 5 و نیم رقمی را می توان به عنوان مولتی متر نمایشگر 199999 یا تعداد نمایشگر 200000 نیز تعیین کرد.  اغلب تعداد نمایشگر فقط شمارش در مشخصات مولتی متر نامیده می شود.

 

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.