سبد خرید شما خالی است!

قیمت و خرید منبع تغذیه owon

 
قیمت و خرید منبع تغذیه owon
منبع تغذیه owon

منبع تغذیه

 به دستگاه الکترونیکی که انرژی الکتریکی یا همان برق را برای بار فراهم میکند، پاور ساپلای Power Supply یا منبع تغذیه نامیده می‌شود. عملکرد اولیه تمام منبع های تغذیه، تبدیل انرژی الکتریکی می باشد.

منبع تغذیه یا همان (Power Supply) ، وظیفه تامین و تهیه انرژی الکتریکی را برای مصرف کننده بر عهده دارد.

منابع تغذیه این انرژی را از مولدهای انرژی الکتریکی دریافت می‌کنند و وظیفه اصلی آن‌ها تبدیل جریان الکتریکی به جریان، فرکانس و ولتاژ مورد نیاز یک مصرف کننده است.

تمامی منبع های تغذیه یک ورودی دارند که این ورودی جریان الکتریکی را از مولد دریافت می‌کند و یک یا چندین خروجی دارند که به بار مصرف کننده جریان می‌دهد.

 

انواع منبع تغذیه

 منبع‌های تغذیه را به گونه های متفاوتی می‌ توان دسته ‌بندی کرد. نحوه عملکرد، نوع ولتاژ خروجی و خروجی ثابت یا متغیر از جمله ویژگی ‌هایی می باشد که می ‌توان بر اساس آن منابع تغذیه را دسته ‌بندی نمود.

دسته‌ بندی از نظر عملکرد

 

منابع تغذیه خطی (Linear Power Supplies)

 در این نوع منبع تغذیه، به دلیل این که در آن سوئیچینگ یا همان وصل و قطع کردن جریان صورت نمی‌ گیرد، به آن خطی می‌ گویند، اگر چه در ساختار آن از عناصر مداریِ غیر خطی مانند ترانزیستور و دیود استفاده شده ‌است.

اساس عملکرد آن‌ ها به این صورت است که پس از کاستن دامنه ولتاژ متناوب  AC ورودی با ترانسفورمر کاهنده، آن را با پل دیودی یکسو  DCمی‌کنند و پس از حذف ریپل با فیلتر ساده خازنی، خروجی را به بار می ‌دهند. البته قبل از آن، اصولا از تنظیم ‌کننده ‌های ولتاژ خطی نیز برای تثبیت هر چه بهتر خروجی به کار گرفته می شود.

این نوع منبع ها دارای محدودیت‌ های ذاتی می باشند که از آن‌ها نمی ‌توان برای تأمین جریان ‌های بالا استفاده کرد. اما از آن‌ها همواره در کاربرد های حساس به نویز استفاده می ‌شود.

 

منابع تغذیه سوئیچینگ (Switching Power Supplies)

 عملکرد اصلی این نوع از منابع تغذیه قطع و وصل ترانزیستور ها می باشد. در واقع ترانزیستور های فرکانس بالا با وصل و قطع کردن مداوم خروجی منبع را می‌ سازند و به همین دلیل با نام منبع تغذیه سوئیچینگ شناخته می ‌شوند. پاور کامپیوتر یکی از نمونه ‌های این منبع تغذیه سوئیچینگ می باشد.

 

منبع تغذیه بدون وقفه (UPS)

افزایش ولتاژ یا قطعی برق در چنین لوازمی می ‌تواند باعث ضرر و زیان هایی مانند اخلال در کسب وکار آنلاین، اخلال در شبکه و اینترنت و یا از بین رفتن اطلاعات مهم بشود. منبع های تغذیه بدون وقفه برای محافظت از سخت ‌افزار ها و تجهیزاتی مانند سیستم‌های کامپیوتری، سرورها، تجهیزات مخابراتی و یا سایر تجهیزات الکتریکی کاربرد دارد.

 

 

منبع تغذیه owon

کاربرد منابع تغذیه

 کاربری انواع منبع تغذیه یکی از مهمترین سوالاتی است که می تواند برای هر شخصی که با لوازم برقی سر و کار دارد به وجود بیاید. در واقع می توانیم بگوییم هر جا که صنعتی داریم، نیاز به منبع های تغذیه هم داریم.

موارد زیر برخی از کاربرد های منبع های تغذیه را نشان می دهد:

لوازم برقی

یکی از بخش های اصلی تمام وسایل برقی، منبع تغذیه است که ولتاژ مورد نیاز دستگاه را از طریق منبع اصلی تامین و تهیه می کند.

کامپیوترها

منبع تغذیه کامپیوترهای مدرن، از نوع مد سوئیچ یا همان mode switch است که ولتاژ AC منبع اصلی را به رنج های متنوعی از ولتاژ DC بدل می کند.

جوشکاری

جوشکاری قوسی از انرژی برق برای ذوب فلز ها و اتصال آن ها استفاده می‌کند که توسط منبع تغذیه جوشکاری کار می کند که می توانند DC یا AC باشند.

این منبع ها نیاز به جریان های بالا در رنج ۱۰۰ تا ۳۵۰ آمپر دارند.

 هواپیما

هر دو مدل سیستم هواپیمای نظامی و تجاری نیاز به منبع تغذیه DC به DC و یا AC به DC دارند که به وسیله آن انرژی را به ولتاژهای قابل استفاده تبدیل کند. این منبع ها ممکن است فرکانسی تا ۴۰۰ هرتز داشته باشند.

اتوماسیون

خطوط تولید، حمل و نقل،reader های بارکد، موتورها، دوربین ها، پمپ ها و … همگی نیازمند منبع های تغذیه می باشند.

 

منبع تغذیه owon

 منبع تغذیه owon دارای حافظه مجموعه‌ی چند عددی جهت تنظیم جریان و ولتاژ دلخواه است که به راحتی آن ها را می‌توان برنامه ریزی کرد. این منبع تغذیه با عناوین یک کاناله، دو کاناله، سه کاناله، خطی، دوبل ترکینگ و موارد دیگر وجود دارد و با بهره‌ گیری از المان‌ ها و کاربری خاص مشتری در مدار خود، طراحی ساده پنل کاربری، ریپل و نویز تولیدی کم و پاسخ سریع در اکثر آزمایشگاه‌ها و صنایع می‌ تواند نقش مهمی در تامین و تهیه توان مدارات الکترونیکی را ایفا کند. کاربرد منبع تغذیه  owon در تعمیرات موبایل و لپ تاپ، آزمایشگاه ها، تست موتور و PCB و شارژ باطری می‌باشد.

 پاور ساپلای متغیر مدل owon ، منبع تغذیه‌ دیجیتال است که با محدوده متنوع در ولت و آمپر و صفحه نمایش رنگی می‌باشد. منبع تغذیه owon  دارای حافظه مجموعه چند عددی جهت تنظیم جریان و ولتاژ دلخواه می‌باشد که به سادگی آن ها را می‌توان برنامه ریزی نمود. از مزایای این پاورساپلای می توان به مقدار توان خروجی، توانایی تولید ولتاژ با حداقل نویز و ریپل، دقت نمایش بسیار بالا، خطای بسیار پایین، پورت ارتباطی RS232، سایز مناسب، فن چند جهته، استاندارد CE، پشتیبانی از SCPI، عملکرد ثابت، ذخیره چند مجموعه داده در حافظه دستی و فراخوانی سریع، صفحه نمایش با کیفیت، ایزوله بودن خروجی قابل تغییر این دستگاه، حفاظت شده در اتصال های کوتاه و حرارت بالای آن اشاره نمود.

 

منبع تغذیه دوبل owon

 منبع تغذیه دوبل از یک ورودی و یک یا چند خروجی تشکیل شده است که وظیفه اصلی آن تامین انرژی الکتریکی می باشد انرژی را از یک منبع دریافت و سپس آن را به جریان، ولتاژ و فرکانس تبدیل می‌کند. منابع تغذیه در کامپیوتر ها، لوازم برقی، جوشکاری، هواپیما ها و اتوماسیون‌هایی مانند موتورها، دوربین ها، کلمپ‌ها و… کاربرد دارد.

در منبع تغذیه دوبل یا (Double power supply) دو خروجی قابل تغییر توسط دوبل تراکینگ به کاربر ارائه داده می‌شود و همینطور دارای دو خروجی ثابت است که هر خروجی ولت و آمپر های متفاوتی را با توجه به نیاز و کاربری ارائه می دهد و همچنین از خروجی دوم می توان برای شارژ تلفن همراه و تغذیه مداراتی که ورودی USB یا USB mini دارند استفاده نمود.


برند owon

 شرکت چینی Xiamen Ouwanlian Technology یک شرکت با فناوری پیشرفته می باشد که توسعه و تحقیق، فروش و تولید محصولات اینترنت اشیاء را ادغام می‌کند. این شرکت دارای فناوری مستقل IoT full-stack می باشد که در زمینه‌های فنی از جمله:  ساخت و طراحی سخت افزار هوشمند، ساخت سرویس ابری خصوصی، ساخت شبکه میدان نزدیک، توسعه پلتفرم نرم افزار کاربردی و رابط‌های فناوری توسعه ثانویه استاندارد شده را پوشش می‌دهد .OWON  به ‌طور متوالی راه‌ حل‌ های متنوعی از اینترنت اشیا مثل هتل‌ های هوشمند، مراقبت از سالمندان به روش هوشمند و ساختمان‌ های کنترل ‌شده هوشمند را راه ‌اندازی کرده است. این شرکت در سال های اخیر به عنوان یک شرکت دویست ستاره در Xiamen رتبه بندی شد. اوون در حال حاضر به ساخت هتل‌های هوشمند و راه‌حل‌های هوشمند مراقبت از سالمندان ادامه می‌دهد. تمامی این فعالیت‌ها با هدف ساخت مجموعه کاملی از سیستم‌های سخت افزاری و نرم افزاری برای مشتریان می‌باشد.

 



منبع تغذیه owon


مزایای منبع تغذیه owon

  • استفاده و حمل آسان
  • توان ثابت بسیار مناسب
  • حفاظت از جریان بیش از حد
  • توانایی تنظیم خروجی خودکار
  • دارای خنک کننده و کنترل هوشمند دما
  • چند گروه از پارامتر های میانبر حافظه برای خروجی سریع
  • پورت ارتباطی دستگاه USB
  • پشتیبانی از SCPI
  • ولتاژ ثابت CV
  •  حالت CC جریان ثابت
  • حفاظت موثر از مدار
  • دقت قرائت بالا
  • نمایشگر LED برای ولتاژ و جریان هر کانال به صورت مجزا
برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.